There was an error in this gadget

Pembuka Bicara~

* SG! [edited part] bieyla post dkat p2u.. Tgk dekat sidebar~

*Warkah Terakhir hanya berkisar mengenai persahabatan dan kekeluargaan sahaja. Saya buat cerita Warkah Terakhir sebab banyak kawan maya saya yang tak suka bercinta. So, saya make up my mind and buat cerita ni. Harap-harap kawan-kawan semua terima. =)


* Semua gambar yang ada di sini adalah hak milik pak cik google. Ada sesetengah gambar hak milik saya.

Friday, September 30, 2011

School Of Glamour! 8


"Hai semua, selamat pagi.." Nurul menegur mereka semua.
"Selamat pagi.." jawab mereka serentak.
"Kau nie demam ke??" Dyana bertanya sambil merasa dahi Nurul dengan tapak tangannya dan merasa dahinya sendiri.
"Nak kata demam tak demam pulak.." Dyana masih lagi merasa dahi Nurul. Nurul menepis tangan Dyana.
"Mana ade aku demam kalau aku demam aku tak datang sekolah tau."
"Hari nie kan hari yang ceria, kau tak perasan ke nyaman betul udara hari nie.." balas Nurul menepis segala rasa hairan dalam fikiran mereka semua.
"Selalunya hari yang ceria, kau tak ceria. Kenapa nie??" gasak Faiqa.
"Salahkah kalau aku rasa tenang and damai??" tanya Nurul kehairanan melihat tingkah laku kawan-kawannya yang seperti tidak suka kalau dia ceria..
"Dahla korang nanti hilang senyuman dekat bibir Nurul tu." Daniel mula memainkan peranannya..
"Entahnya kau orang nie, biarlah dia ceria kalau tak susah nak tengok senyuman si Nurul yang menawan nie." Fairuz mengusik Nurul..
"Menawan ke senyuman aku nie?? Baru aku tau senyuman aku nie menawan, kalau camtu aku nak senyum jelah hari nie." Nurul membalas usikan Fairuz..
"Kalau senyuman Nurul dah menawan, so kitorang pun nak senyum gak lah, camne?? menawan tak??" tanya Dyana sambil tersenyum..
"huh.. kau, aku selalu tengok kau tersenyum so tak menawan la senyuman kau tu.." Fairuz dah mula menyakat Dyana. Dyana menarik muncungnya lalu berkata..
"Kalau camtu aku nak mogok senyum la.." Dyana hendak merajuk..
"la merajuk lak dia..nanti takde orang nak..sampai tua la kau membujang.." Fairuz tetap menyakat Dyana..
tiba-tiba Fairuz mengerang kesakitan..
"sakit la..susah betul nak mengelak dari ketam berbisa nie.." Fairuz menggosok-gosok tempat yang kene cubitan berbisa Dyana..
"lain kali sayang la sikit mulut tu..kalau ko tak nak sayangkan mulut kau tu..tangan kau yang jadi mangsa ketam berbisa.." Dyana mengejek Fairuz..
"dah la korang,pada pagi yang nan indah nie..korang pun senyum la.." Nurul meleraikan pergaduhan tersebut..
"weyh..aku nak gi tandas kejap..bye.." Nurul terus berlalu pergi menuju ke tandas..
****************************************
semasa Dyana dan Faiqa buat lawak..Nurul masuk ke dalam kelas tanpa sebarang senyuman yang terukir..wajahnya sudah berubah macam kerang busuk..gengnya takut nak menegurnya..
"weyh,kenapa ngan Nurul tu??tadi bukan main ceria sekarang da jadi pendiam lak.." tanya Faiqa dekat Dyana..
"manala aku tau..ko gi la tanya dia..aku tak berani nak tanya.." Dyana menjawab sambil matanya tak lepas memandang wajah Nurul..
"klau kau tak berani,aku lagi tak berani..da la weyh lepas nie mungkin dia akan baik..cikgu da sampai la.." Faiqa memberitahu Dyana..serentak itu mereka pandang ke depan untuk tumpukan kepada pembelajaran tetapi fikiran mereka terbang ke perangai pelik Nurul..
*******************************************
selepas habis waktu belajar,Nazrul menghulurkan coklat cardburry kepada Nurul..Nurul mengambil coklat tersebut lalu memakannya..sedikit demi sedikit wajah Nurul sudah berubah menjadi tenang..
"thank.." ucap Nurul kepada Nazrul..Nazrul hanya mengangguk..wajah Nurul mula ceria..kawan-kawannya yang lain sudah lega tengok Nurul..mereka semua berterima kasih dekat Nazrul sebab bawak cokelet kalau tak habis mereka..
*******************************************
waktu rehat sudah bermula..Nurul tidak ikut gengnya pergi makan sebaliknya dia duduk di pondok sekolah melayan perasaan..Tiba-tiba,bahunya di tepuk perlahan..Nurul terkejut lantas bangun untuk beredar tapi lelaki itu lagi tangkas bertindak dengan mencengkam tangan Nurul.."lepas lah..tak malu ke orang tengok.."Jerkah Nurul..
"Nurul..please Nurul..i love u, Nurul..don't u understand.."Izzat sudah mula membuat perangai..
"awak nie tak faham bahase ke?? saya kata saya tak suka dan tak cintakan awak la.." Nurul menekankan perkataan 'tak suka' dan 'tak cinta'..
"Nurul..kalau saya tak dapat awak dengan cara yang lembut..saya akan gunakan cara yang kasar..dan ingat kalau saya tak dapat awak..jangan harap ada orang lain yang akan dapat awak.." ugut Izzat..
Nurul hanya tersenyum..dia hendak berlalu pergi apabila Izzat tidak mencengkam tangannya lagi, tapi sebelum sempat dia pergi, Izzat sudah memeluk pinggangnya dengan erat..Nurul berusaha melepaskan pelukan tersebut..akhirnya dia berjaya,selepas itu dia terus melempang pipi Izzat dengan sekuat hati...Bunyi tersebut menarik minat orang ramai..semua orang melihat aksi tersebut..tidak terkecuali kumpulan Nurul..selepas itu Nurul mula memarahi Izzat.."
hye mamat sengkek...kau dengar sini baik-baik ye..aku da penat nak ulang perkataan nie banyak kali..tau..aku tak sukakan kau dan aku tak cintakan kau..ko faham..dan ko jangan nak mimpi aku akan cintakan kau la..go to hell with that dreaming.." selepas itu Nurul terus berlalu pergi menuju ke kelas..
Kumpulan Nurul hanya ikut di belakangnya..Nazrul menghulurkan cokelet cardburry lagi sekali..Nurul menyambut cokelet tersebut dan memakannya..perangai Nurul terus berubah.. Kumpulannya sudah melepaskan kelegaan..akhirnya baru diorang tahu kenapa sikap Nurul tiba-tiba berubah setelah balik dari tandas..tapi diorang terfikir..adakah Nurul akan terlepas dari dendam yang mungkin sedang menghuni dada Izzat???soalan yang tiada jawapan.
**********************************
P/s: ok ke cerita nieh??

2 comments:

n.haliban said...

cerita 'thumb up'.
tapi x mo la dendam2. heheh,,

Bieyla a.k.a Kumako said...

thanx.. nnt nak save balik cerita ni and nak adjust balik..

thanx again..