Pembuka Bicara~

* SG! [edited part] bieyla post dkat p2u.. Tgk dekat sidebar~

*Warkah Terakhir hanya berkisar mengenai persahabatan dan kekeluargaan sahaja. Saya buat cerita Warkah Terakhir sebab banyak kawan maya saya yang tak suka bercinta. So, saya make up my mind and buat cerita ni. Harap-harap kawan-kawan semua terima. =)


* Semua gambar yang ada di sini adalah hak milik pak cik google. Ada sesetengah gambar hak milik saya.

Sunday, September 25, 2011

School Of Glamour! 3


"Hi.." Nurul menyapa Faiqa dan Dyana.

"Hi..kau datang sekolah naik apa?" Dyana mula menyoal.

"aaa...jalan kaki,rumah akukan dekat dengan sekolah,so aku jalan kaki je la.."Nurul menjawab sambil berharap kawannya percaya.

Sebenarnya dia naik kereta ke sekolah,apabila nak sampai ke sekolah,dia menyuruh abangnya berhenti kerana dia mahu berjalan kaki..rumahnya memang jauh dari sekolah tapi biarlah rahsia.

"Owh..wei,nak tak kita pergi jejalan petang nie?" tanya Dyana dengan harapan.

"Kitorang set"balas Faiqa sambil menunjukan ibu jari tanda boleh.

"Betul ke?ko camne Nurul?" Nurul yang sedang menulis sesuatu,terkejut dengan pertanyaan Dyana.

"Aku tak boleh la,petang nie aku ada date."jawab Nurul dengan sengihannya yang panjang.

"So,set la kite 5 orang pergi jejalan."

"Set"serentak itu mereka menjawab.Kedengaran bunyi loceng yang menandakan waktu pembelajaran sudah bermula..
****************************************
Ketika mereka semua tengah belajar,tiba-tiba kedengaran bunyi ketukan di pintu bilik darjah mereka semua memandang ke arah bunyi tersebut dan melihat Cikgu Rose masuk lantas berkata.

''Minta perhatian semua,hari sabtu nie sekolah kita mengadakan majlis untuk pelajar tingkatan 4 dan 5 kita sedang mencari pelajar yang berminat untuk melakukan persembahan pada hari tersebut,sesipa yang berminat boleh mendaftarkan nama dekat saya.Ada apa-apa soalan??''.
Nurul mengangkat tangan.

''Cikgu,tema majlis tu apa dia??''

''Good question Nurul,tema majlis tu ialah Love.Kalau dah takde apa2 soalan saya keluar dulu.Sambung pelajaran kamu semua.''arah Cikgu Rose,selepas itu masa rehat pun bermula.
*****************************************
''Wei korang jom makan.''ajak Fairuz..

''Korang pergila dulu,aku rase aku tak makan la hari nie.Ada keje nak bereskan dulu.'' selesai berkata Nurul pun beredar menuju ke arah tangga.
''Dahla,jom kita pergi makan..aku nak makan nasi ayam yang sedap tu.'' Fairuz sudah membayangkan makanan kegemarannya.

''Ok la jom.'' Nazrul berkata sambil berlalu,teman2nya mengikut langkah prince tersebut..
(di dalam bilik guru)
''Cikgu,saya nak daftar nama untuk membuat persembahan untuk majlis hari sabtu nie.'' Nurul memberitahu Cikgu Rose.

''Ok,kamu tulis nama kamu dekat sini dan lagu yang akan kamu nyanyikan.''Cikgu Rose menunjukkan kertas tersebut dekat Nurul.Tanpa berfikir panjang Nurul terus menulis nama dan lagu yang akan dipersembahkan.
******************************************
Para pelajar yang selesai makan sudah masuk ke kelas sambil bercerita itu dan ini..bunyi tersebut tidak sekali pun menganggu konsetrasi Nurul yang sedang khusyuk membuat kerja sekolah,dia lagi gemar membuat kerja sekolah yang diberi oleh cikgu dengan cepat.

''Oyt..Nurul khusyuk nampak.''Daniel sudah mula hendak menyakat Nurul,Nurul hanya membuat bodoh dengan usikan Daniel.Dia terus membuat kerja yang cikgu bagi,Nazrul yang disebelah Nurul hanya memandang Nurul menyiapkan kerja sekolah.Tiba-tiba Nurul menepuk mejanya,Nazrul yang sedang khusyuk melihat Nurul menyiapkan kerja sekolah terkejut.

''Yes,dah siap semua keje sekolah aku.''Nurul tersenyum panjang.
''So hari nie bolehla ak test menyanyi.."detik hati kecil Nurul.

''Yang ko nie kalau da siap tak yah la nak tepuk meja kuat-kuat,boleh mati terkejut aku tau.''Nazrul bercakap dengan nada geram..

''Suka hati aku la,tangan aku,lagipun aku tengok semua masih hidup,kmana ada orang yang mati lagi.''Nurul menjawab.Nazrul menjeling ke arah Nurul.

''Apa jeling-jeling,ingat handsome sangat ke??aku rasa katak kat luar tu lagi handsome.''Nurul terus memerli Nazrul..

''Kalau katak kat luar tu lagi handsome apa kata kalau kau cium katak tu.Nak tengok gak rpe katak tu macam mne lepas kau cium dia.'' Nazrul membalas kata-kata Nurul dengan selamba badaknya.Nurul sudah mengetap bibirnya.Geram dengan kata-kata Nazrul.


"Kalau kau tak nak ko nye mulut tu berbau busuk baik kau diam.Nanti tak pasal-pasal aku sumbatkan kasut dengan stokin aku yang cantik nie kat dalam mulut kau."Nurul memberi amaran.Nazrul hanya membuat muka bosan.

''Wey korang bawak bertenang beb,cikgu dah nak masuk la.Nanti tak pasal-pasal kena denda.''Daniel menenangkan mereka berdua.
Mereka berdua menjeling satu sama lain dan membuang pandangan ke depan.Daniel,Dyana,Fairuz dan Faiqa melepaskan kelegaan.
*************************************************
''Abang..nanti adik buat persembahan hari sabtu nie dekat sekolah ada majlis.''Nurul memberitahu abang kesayangannya.

''Adik nak nyanyi lagu apa???Patiently??''Nazri meneka.

''Yup,adik suka lagu tu.Abang rasa boleh tak adik bawak lagu tu dengan betul dan sempurna??''Nurul mula menanya..

''Boleh,adik abang nie kan mempunyai suara yang merdu,mesti lah boleh.Mesti adik boleh jadi penyanyi yang terkenal masa adik besar nanti.''Nazri menjawab pertanyaan adiknya dengan bersungguh-sungguh.Memang tak dapat dinafikan adiknya mempunyai bakat dalam bidang nyanyianSuaranya sangat merdu jika dia menyanyi,adiknya juga reti bermain gitar,viaolin dan piano.Jadi tak mustahil adiknya boleh membawa lagu yang akan dinyanyikan dengan sempurna.

''Adik nanti ibu and ayah balik hari minggu nie,jadi adik masakla special untuk ibu and ayah,bolehkan??'' Nazri memberitahu Nurul.

''Untuk ibu and ayah,suruh je Nurul masak no excuse nye.''Nurul membalas kata abang yang tersayang..
***********************************************

No comments: