There was an error in this gadget

Pembuka Bicara~

* SG! [edited part] bieyla post dkat p2u.. Tgk dekat sidebar~

*Warkah Terakhir hanya berkisar mengenai persahabatan dan kekeluargaan sahaja. Saya buat cerita Warkah Terakhir sebab banyak kawan maya saya yang tak suka bercinta. So, saya make up my mind and buat cerita ni. Harap-harap kawan-kawan semua terima. =)


* Semua gambar yang ada di sini adalah hak milik pak cik google. Ada sesetengah gambar hak milik saya.

Sunday, September 25, 2011

School Of Glamour! 2


"HUH..bestnye abang kalah..nanti kena belanja orang makan KFC ok.."Nurul sudah mula mengeluarkan pendapatnya..

"setakat belanja KFC..no hal la.."balas Nazri sambil menepuk dadanya..mereka keluar dari bilik bermain squash..

"ok la..orang nak gi tukar baju..lepas sudah nanti message t.."belum lagi habis bercakap terdengar bunyi dentuman yang kuat..

"aduh..sakitnya"guman Nurul..raketnya sudah tercampak jauh...Nazrul menghulurkan tangan kepada perempuan yang dilanggarnya..abang Nurul yang berada tidak jauh sudah tergelak memandang Nurul..Nurul menjeling tajam kearah lelaki yang melanggarnya..Dyana mengutip raket Nurul dan memberi kepada Nurul..Nurul mengucapkan terima kasih dan berlalu pergi..geramnya dekat lelaki tadi belum dapat dipadam..

"malu beb.."detik hati Nurul..Nazrul hanya memandang kearah perempuan yang dilanggar tadi..

"tu lah kau..jalan pakai mata la beb..nie pakai kaki..kan dah terlnggar perempuan tadi.."Daniel menegur Nazrul..

"woi..kita jalan memang la pakai kaki takkan pakai mata kut..cuba ko tengok kaki ko kat lantai bukannya mata ko.."Fairuz membetulkan kata Daniel..Daniel hanya tersengih..

"entahnye mata untuk melihat..so ko patut kata lain kali masa kaki berjalan tengok ke depan bukan ke belakang.."sambung Faiqa..

"dahla korang jom bla kita pergi makan.."Nazrul sudah bergerak meninggalkan mereka semua..



"DAHLA abang nie bukan nak tolong orang,tapi gi gelakkan orang malu tau tak.malu gile..''Nurul sudah merajuk..

"ala adik abang ni..bukan ke adik abang kata best betul main langgar2 so abang pun bagila budak tu langgar adik.."Nazri sudah mula menyakat..mereka berdua tengah makan KFC..

"ok la bang,da kenyang la..so jom kita gerak balik.."Nurul sudah menepuk-nepuk perutnya sambil tersandar kekenyangan..abangnya hanya menggeleng kepala melihat telatah adiknya yang satu itu..

"ok..jom kita gerak.." mereka pun meninggalkan restaurent tersebut..tanpa mereka sedari ada sepasang mata yang melihat telatah mereka tadi..



NAZRUL hanya menghantar pemergian pasangan tersebut dengan matanya..

"wei.. Nazrul ko tengok apa hah??dari tadi asyik pandang ke arah kedai KFC tu je..pesal??"Fairuz mula menanya..

"hurm..takde bende pun"Nazrul membalas sambil menggeleng kepala..

"ok la jom kita balik besok nak sekolah.." Dyana yang mendengar kata Nazrul terus excited..

"wei..aku tak sabar2 la nak tau sape classmate kita yang baru 2...harap2 lelaki.."ucap Dyana sambil menganggkat kening ke arah Faiqa..

"kalau lelaki...tapi kalau pompuan..ko nak ngorat gak ke??"Faiqa menyakat Dyana..

"hish ko ni..takkan la aku nak ngorat budak pompuan..simpang 44 malaikat bukan 44 tapi 444 malaikat..tak ingin aku..tak tau la kut kau."Dyana memulangkan paku beras dekat Faiqa..

"hello kawan..aku nie bukan lesbian tau.."balas Faiqa..3 jejaka yang mendengar hanya menggeleng kepala..

"ok la..so bye2...kita jumpe kat sekolah nanti.."Nazrul meninggalkan sahabat2nya sambil melambai..



SEMASA mereka semua belajar..tiba2 pintu kelas mereka di ketuk oleh Puan Maimun,pengetua sekolah mereka..semua orang yang berada di bilik darjah tersebut memandang ke arah pelajar perempuan yang di bawa oleh Puan Maimun..

"Cikgu Rose..nie ada pelajar baru yang akan masuk ke kelas ini.,saya serahkan pelajar nie dekat awak.."Puan Maimun terus berlalu meninggalkan Nurul dekat Cikgu Rose..

"nama sape??"tanya Cikgu Rose..

"Nurul Nadya"jawab Nurul..

"dekat kelas nie hanya ada 1 tempat duduk kosong iaitu dekat sebelah Nazrul..so awak duduk di sebelah Nazrul"Cikgu Rose berkata sambil menunjukan tempat duduk Nurul..

"terima kasih,cikgu" balas Nurul lantas mengambil tempat duduk di sebelah Nazrul..semua mata tertumpu pada Nurul..

"Ok kelas sambung pelajaran kita"Cikgu Rose berkata sambil menepuk tangannya..



LOCENG berbunyi menandakan waktu rehat bermula..semua pelajar berjalan menuju ke kantin sekolah..

"hi..saya Faiqa dan ini Dyana" Faiqa dengan ramah menegur pelajar baru tersebut..

"saya Nurul" balas Nurul dengan senyuman..

"owh..awak tinggal dekat mana??"tanya Faiqa dengan rasa ingin tau..

"saya tinggal dekat taman perumahan dekat dengan sekolah,tak jauh pun.."balas Nurul dengan rasa rendah diri...

"awak datang naik apa??"tanya Dyana..

"jalan kaki"balas Nurul pendek..

"bukan ke awak yang kena langgar ngan Nazrul masa dekat tempat main squash???"pertanyaan yang datang dari mulut Fairuz terus menyentap tangkai hati Nurul..

"alamak..betul ke??mampus aku"detik hati Nurul...

"mana ada..awak salah orang kut..saya tak pergi main squash pun..mungkin pelanduk 2 serupa" balas Nurul dengan rasa gementar..

"harap2 diorang percaya..mamat nie pun satu pesal bangkitkan hal nie plak" hati kecil Nurul berkata kegeraman..

"mungkin kot..tapi memang sebijik macam awak"Fairuz masih berasa was2..

"ye la..memang serupa la..saya ingat..saya yang bagi awak rekat awak yang terpelanting 2."sambung Dyana..

"mana ada..saya duduk rumah je selalu takde nak keluar pergi main.." dengan senyuman yang dibuat-buat Nurul membalas..Tanpa sempat diorang nak kata,Nurul terus memotong..

"saya nak pergi kantin la..dekat mana ya kantin??" tanya Nurul..

"jom ikut kitorang..kita pergi kantin sama-sama.." Nazrul membalas..

"fuh,..lega beb.."detik hati Nurul..



PERISTIWA di sekolah tadi masih terbayang-bayang di ruang mata Nurul..dia bersyukur sebab rahsia dia tidak terbongkar..dia mahu hidup seperti orang biasa..walaupun hidupnya penuh dengan kemewahan,dia tidak lupa diri..baginya yang penting adalah kasih sayang..dia bersyukur kerana dia hidup dalam keluarga yang kaya dengan kasih sayang..walaupun ibubapanya sibuk..dia tidak kisah kerana kasih sayang yang abangnya beri sudah memadai..ibubapanya selalu berehat pada hari minggu untuk meluangkan masa bersama-samanya..walaupun kadang kala mereka tidak dapat berehat pada hari minggu,Nurul tidak kisah kerana kasih sayang yang keluarganya hulurkan kepadanya sangat banyak..sedang dia tengah mengelamun,abang yang tiba-tiba datang menyerang..Nurul terus ketawa tidak henti kerana abangnya sudah mengeletek pinggangnya..

"abang!!!!orang taknak main!!gelila!!!!"Nurul meronta-ronta bagai orang gila..abangnya masih lagi terus mengeletek..tiba-tiba..Nurul jatuh dari sofa lantas dia terus menyerang abangnya..

"siap abang!!!"..mereka terus berlari di halaman rumah mereka..tiba-tiba..

"Nurul!!!Nazri!!!!sudah!!!"..Nurul dan Nazri berpandangan sesama sendiri lantas menjerit..

"alamak!!!!!"..mereka berlari masuk ke bilik masing-masing..Nurul menghela nafas kelegaan apabila sudah mengunci pintu bilik..

"selamat dapat lari dari mendengar ceramah ibu..huh"..guman Nurul..

"nie semua punya pasal abang kalau dia tak kenakan orang takde de orang nak kejar dia..hari pun da malam mesti la ibu mengamuk sebab anaknya main kejar-kejar malam-malam..''hati Nurul terus bermonolog..

No comments: