Pembuka Bicara~

* SG! [edited part] bieyla post dkat p2u.. Tgk dekat sidebar~

*Warkah Terakhir hanya berkisar mengenai persahabatan dan kekeluargaan sahaja. Saya buat cerita Warkah Terakhir sebab banyak kawan maya saya yang tak suka bercinta. So, saya make up my mind and buat cerita ni. Harap-harap kawan-kawan semua terima. =)


* Semua gambar yang ada di sini adalah hak milik pak cik google. Ada sesetengah gambar hak milik saya.

Friday, September 30, 2011

School Of Glamour! 4


"Faiqa,boleh tak ko bagitau aku sape prince dekat sekolah nie??'' Nurul menayakan soalan kepada Faiqa.Faiqa memandang Nurul dengan pandangan pelik.

''ko tak tau ke?''tanya Faiqa untuk mendapatkan kepastian.

''tak'' balas Nurul pendek lantas meminum air.
''Nazrul'' air yang diminum Nurul menyembur keluar dari mulutnya sebaik sahaja mendengar kata Faiqa.Terbatuk-batuk Nurul disebabkan terkejut mendengar kata Faiqa..

''huh!!Nazrul..mamat kat sebelah aku nie."lalu Nurul memandang Nazrul dengan pandangan tidak percaya.Nazrul yang terasa terus bertanya..

''kenapa ada masalah ke kalau aku yang jadi prince kat sekolah nie??'' Nazrul bertanya dengan rasa bengang..

''ko biar betul,aku dapat surat ugutan tu disebabkan mamat kerek nie jerk??punya la aku ingat prince tu orang yang aku tak kenal..'' Nurul berkata tanpa sedar..

''cup..cup..apa yang ko kata tadi??''Daniel bertanya kepada Nurul,Nurul kehairanan..

''apa yang aku kata??''

''ala tadi tu aku dengar ko kata surat ugutan yerk??'' Daniel memberitahu..

''a'ah..aku dapat surat ugutan dalam surat tu tertulis..ko jangan berani nak menggoda prince kat sekolah nie..kalau tak ko siap la..lebih kurang macam tu la bunyi ayat tu..aduh hai..pesal la die kata aku nak goda si mamat kerek nie..takde kelas langsung..'' Nurul mencebik tanda protes.Nazrul yang mendengar kata Nurul mula hangin..

''weyh..minah kerek..tak yah la ko nak buat muka seposen kau tu kat sini..tak laku la..ko ingat aku boleh tertarik ke dengan muka seposen kau tu..''Nurul yang mendengar kata Nazrul mula naik hantu.
"weyh hantu,ko ingat aku pon tergoda ngan muka ko yang langsung tak hensem tu ke,boleh bla la..''

Fairuz dan Faiqa terus menenangkan kawan-kawan nya yang mula naik hantu..

"weyh korang,cikgu on the simen la.Da nak sampai kelas kite pown..''mendengar kata Dyana Nurul mula memandang ke depan..
Nazrul juga begitu..

''sakit betul hati aku ngan mamat hantu nie..ingat muka tu hensem sangat ke??''detik hati Nurul kegeraman dengan perangai hantu si Nazrul tu dalam masa yang sama hati kecik Nazrul mula berdetik..

''hek eleh..minah nie,dia ingat aku nie hantu ke ape..sesedap je panggil aku hantu...geram betul aku..selamat iman aku masih la tebal..kalau tak..geramnye..''
***********************************************
''weyh..Nurul tu ok ke tak??patutnya dia mesti lah masih hangin lagikan bile Nazrul marah die,tapi aku tengok dia cool semacam je'' Fairuz bertanya dekat Dyana

''ok ke apa dia tak hangin kalau tak mampus kite semua..'' Dyana membalas kata Fairuz..

''ke dia ada rancangan jahat nak kenekan Nazrul??''Fairuz terus bertanya..

''takkan la..mesti dia da lupekan perbuatan Nazrul tu..aku tengok Nazrul pun steady jerk beb..''Faiqa mengeluarkan pendapatnya..

''yup aku sokong ko Faiqa..''Dyana menyokong Faiqa..

''tapi yang peliknya..pesal baru hari nie diorang mula berbaik..''Daniel bertanya..

''hello kawan hari nie hari apa??hari Jumaatkan so pada hari jumaat nie mesti diorang berbaik-baik semula..''terang Faiqa..

''weyh esok majlis untuk form 4 and form 5 kan??ko pakai baju warne ape??''Dyana menyoal Faiqa..

''warna biru or putih..tengokla tak pasti lagi..''jawab Faiqa..

''owh..aku pakai baju warna putih..ko rase Nurul pakai baju warne apa??'

''manala aku tau..ko tanya la die...''balas Faiqa..

''dahla cikgu nak masuk kelas la..''Fairuz dan Daniel sudah balik ke tempat duduk mereka..
**********************************************
''terima kasih kepada semua yang berjaya memeriahkan majlis nie..pada hari yang.....(5 sekawan sudah mula bercakap)..

''weyh..ko nampak Nurul tak??''tanya Dyana..

''a'ahla..aku tak nampak lansung dia..bukan takat tu..taik hidung dia pun aku belum nampak..''Daniel menyambung dengan sengihan..

''mungkin dia tak datang kut...''sambung Faiqa..

''alahai tak syokla cam2..''Dyana berkata..

''weyh korang tengok tu..budak-budak nie semua pakai baju gaunkan..cantik-cantik baju yang diorang pakai...lelaki lak nampak handsome giler babeng..handsome siout..''Dyana berkata dengan nada yang sengaja dibuat gatal..

Petikan gitar menarik semua orang yang hadir dekat majlis tersebut,kelihatan seorang perempuan yang memakai baju t-shirt warna hitam dan seluar jeans,sedang membuat persembahan.Perempuan tersebut seperti..
NURUL!!!..
5 sekawan tu tak percaya apa yang dilihat,tapi suara tersebut sungguh merdu..
(lagu patiently)

Looking back, I don't regret...One single day.
Memories will keep me close...
When you walk away.
It's harder than I could imagine.
I guess I should have known that.
Close your eyes, I'll be there.
I'll come running anywhere.


Say goodbye, I'll be okay.
I will wait for you, cause...
True love will never fade.
When it's real, you can feel it.
And I know, that you know..
That I will keep on waiting..


Patiently..
Patiently... for you.


Stormy Tuesday afternoons
haven't been the same.
I used to stand outside and taste..
The sweetness of that.
It's harder when it really happens.
Oh, I wish I'd know that.
Close my eyes and you're there.
But I can't find you anywhere.


Say goodbye, I'll be okay.
I will wait for you, cause...
True love will never fade.
When it's real, you can feel it.
And I know, that you know..
That I will keep on waiting..
Patiently..
Patiently... for you.


Patiently...
So patiently..


When I'm lost, I try to find you.
Turn around, I'm right behind you.


Say goodbye, I'll be okay.
I will wait for you, cause...
True love will never fade.
When it's real, you can feel it.
And I know, that you know..
That I will keep on waiting..
Patiently..
Patiently... for you. (X2)
Tepukan gemuruh diberikan kepada Nurul,semua orang terpegu melihat persembahan Nurul dan kejelitaan Nurul.Walaupun dia hanya memakai t-shirt.Nurul lantas berjalan dan terus pergi ke arah 5 sekawan tersebut..

''fuh Nurul..terror nue ko main gitar..ko tak bagitau pun kat kitorang yang ko terror main gitar..suara kau pun merdu gilerr..best betul..terpegun aku..''Daniel dah mula bercakap tanpa henti memuji-muji Nurul..
Nurul hanya tersenyum..

''dahla weyh..ko ni pot-pet..pot-pet..macam bertih jagung..''Dyana kegeraman melihat Daniel yang asyik benar bercakap..

''weyh Nurul meletup ko malam nie..besok mesti ramai yang kejar nie..''seloroh Fairuz..Nurul tergelak mendengar kata Fairuz.Nazrul mengusha Nurul sambil memuji kecantikan Nurul dan persembahannya dalam hati.Majlis berjalan dengan lancar.
**************************************************

2 comments:

Unknown said...

waaa minat tulis novel gak

khasyikelvin_ said...

hai yang,
nape tak wat dlm
perenggan dan justify.
naik halus mata ian
nak baca neh...
anyway, nice job!
nak sambung baca yg lain.