Pembuka Bicara~

* SG! [edited part] bieyla post dkat p2u.. Tgk dekat sidebar~

*Warkah Terakhir hanya berkisar mengenai persahabatan dan kekeluargaan sahaja. Saya buat cerita Warkah Terakhir sebab banyak kawan maya saya yang tak suka bercinta. So, saya make up my mind and buat cerita ni. Harap-harap kawan-kawan semua terima. =)


* Semua gambar yang ada di sini adalah hak milik pak cik google. Ada sesetengah gambar hak milik saya.

Friday, September 30, 2011

School Of Glamour! 10


Hari ni genaplah seminggu Nurul asyik mengelamun mengenangkan masalah yang sedang dihadapinya.Sikap Nurul menimbulkan tanda tanya kepada guru yang mengajar dan juga pelajar kelasnya. Kumpulannya juga tidak tahu masalah apa yang sedang membelenggu fikiran Nurul.Hendak kata Nurul sedang marah,dia boleh tersenyum dan ketawa tapi hambar.Jadi mereka semua tidak tahu apa yang ada dalam fikiran Nurul.Hari itu,Nurul tidak hadir ke sekolah, kumpulannya pergi melawat Nurul di rumah.Pada masa itu,Nurul sedang tidur ditemani oleh abangnya di sisi katil.Nazri yang sedar akan kedatangan kawan-kawan Nurul segera merapati mereka dan mengajak mereka ke ruang tamu untuk membincangkan masalah yang dihadapi oleh Nurul.

"Sebenarnya Nurul sangat sedih sebab abang akan berangkat ke luar negara esok petang, dia asyik mengalirkan air matanya sejak mengetahui perkara tersebut," penyataan yang dikemukakan oleh Nazri telah berjaya menjawab segala persoalan mereka tentang sikap Nurul.
"Abang pergi berapa lama??"Nazrul bertanya sambil memandang wajah sugul Nazri.
'1 sem, mungkin 5 bulan..lepas tu abang balik ke sini dan tinggal sini selama 2 bulan dan balik ke London balik.." terang Nazri.
"Abang pergi Londan??" tanya Faiqa mendapatkan kepastian.Nazri hanya menanggukkan kepalanya.suasana sunyi seketika.
"dia asyik meracau-racau dalam mimpinya meminta abang supaya jangan pergi, bila dia jaga dia merayu-rayu dekat abang," sambung Nazri perlahan tapi dapat di dengar oleh mereka.
"abang,abang jangan risau,kitorang tolong nasihatkan Nurul nanti"Nazrul cuba menyedapkan hati Nazri.
"kamu semua janji tolong jaga Nurul ye.."
"janji"balas mereka serentak.
"tapi kalau Nurul dah pandai jaga diri,dia pergi luar negara dah berkahwin..yang tu tak tau la boleh ke tak nak jaga tak sebab nanti tak pasal-pasal free-free je dapat penumbuk suami dia.." Gurau Nazrul untuk menghidupkan keadaan..Nazri hanya tersenyum hambar.
"okay,abang naik dulu.."lantas berlalu pergi menuju ke biliknya yang terletak bersebelahan dengan Nurul.
5 sekawan tersebut masuk ke dalam bilik Nurul,mereka hanya memandang wajah Nurul yang sugul.Jelas terpacar kesedihan di mukanya.Faiqa dan Dyana sudah mengalirkan air matanya sambil memegang erat tangan Nurul.Daniel,Fairuz dan Nazrul hanya berdiri di sisi katil melihat aksi Faiqa dan Dyana yang sedang mengalirkan air mata mereka.Setelah lama berada di situ,Faiqa dan Dyana meminta kebenaran pulang ke rumah mereka.Fairuz dan Daniel menghantar mereka pulang.Tinggallah Nurul dan Nazrul di dalam bilik tersebut.

" Nurul, kuatkanlah semangat kau,aku yakin kau mampu.kawan-kawan kita yang lain sedih tengok keadaan kau sekarang nie.." Nazrul menghelakan nafasnya.
"abang kau pergi hanya untuk setengah bulan,nanti dia akan balik ke sini semula,kau boleh hubungi dia setiap hari,bertanya khabar.."sambung Nazrul perlahan sambil tersenyum pahit. Dia merenung wajah Nurul dan terus beredar dari situ.
************************************
Besoknya, tibalah masa untuk Nazri meninggalkan tanah airnya.Dia pergi ke 'airport' ditemani oleh ahli keluarganya.Nurul hanya melihat wajah abangnya tetapi tidak begitu jelas kerana matanya sudah berair,tidak lama lagi akan tumpah.Semasa Nazri hendak melangkah pergi dari mereka,Nurul lantas berlari dan memeluk abangnya dari belakang.Nazri terdengar esak tangis Nurul...Tapi apakah dayanya,dia harus pergi untuk sambung pembelajarannya.Nazrul dan kawan-kawannya hanya mampu melihat dari jauh..

p/s : Actually cte nieh igtkan nak edit sume blik sbb tak teratur sgt ayat dia.. Sorry sgt2 klu tak best and ada salah eja.. Bieyla sekarang tgh dalam proses siapkan cerita Inikah Cinta? Tapi belum habislah sbb busy.

4 comments:

.sukesuki. said...

Komen3... Komen anda sgt dihargai..

fie said...

sedihnya cite nie..bila nk smbg pulak nie...lama doh tuguu...

fie said...

sedihnya...bilank smbg lg nie....ku setia menuggu..

Ishihara. Bieyla said...

Sorry fie, bieyla tahun nie SPM, and dah lama tak bukak blog nie. Lepas SPM, Insya-Allah bieyla teruskan.

I'm so so sorry..

-Bieyla-