Pembuka Bicara~

* SG! [edited part] bieyla post dkat p2u.. Tgk dekat sidebar~

*Warkah Terakhir hanya berkisar mengenai persahabatan dan kekeluargaan sahaja. Saya buat cerita Warkah Terakhir sebab banyak kawan maya saya yang tak suka bercinta. So, saya make up my mind and buat cerita ni. Harap-harap kawan-kawan semua terima. =)


* Semua gambar yang ada di sini adalah hak milik pak cik google. Ada sesetengah gambar hak milik saya.

Friday, September 30, 2011

School Of Glamour! 6


sewaktu rehat,Faiqa pergi ke tandas..semasa dia nak keluar tandas dia terdengar suara Nurul dan ada suara lelaki..mereka bercakap mengenai rahsia Nurul..Faiqa cepat-cepat menyorok di balik tembok untuk mendengar segala isi percakapan Nurul dan lelaki itu tanpa mereka sedari..

''if u want to tell everybody about my secret..then please go tell them..i don't afraid at all..''Nurul bercakap dengan nada geram..

''if u don't afraid at all..why u must hide the truth about u???''luah lelaki tersebut..Nurul memandang Izzat dengan pandangan maut..

''because i want to have a simple life..i don't want everybody attention at all..i just want love..but i want to tell u..i don't like or love u..go to the hell with that love..''ucap Nurul..

''if i don't get u,nobody will get u...''ugut lelaki itu..

''like i care...and we see about that..if u don't get me,nobody will get me..hurm..i want to see if u can do like that..''perli Nurul dan terus berlalu meninggalkan lelaki tersebut..Faiqa cepat-cepat menghafal muka lelaki tersebut supaya dia boleh mendapat maklumat yang diingini...
*************************************************
sejurus Nurul masuk ke kelas..5 minit selepas itu Faiqa masuk ke dalam kelas..dia memanggil semua gengnye..

''weyh korang,aku da tau camne nak dapatkan maklumat yang kita nak dr Nurul tu'' Faiqa berkata dengan "confident"nye.

''camne???''tanya Daniel dan Dyana..

''aku terdengar perbualan Nurul ngan sorang dak laki ni..budak laki tu tau pasal rahsia Nurul..they talk in english..''Faiqa berkata..

''nanti kita pergi cari budak laki tu hari Khamis nie..then,kita suruh dia bagitau rahsia Nurul..budak laki tu pun sukakan Nurul..tapi Nurul tak sukakan dia..she say like this..go to hell with that love..''Faiqa menyambung perbincangan mereka..

''ok..aku setuju sangat2 ngan idea kau..''Daniel mengangkat ibu jari tanda setuju..

''yang lain??''tanya Faiqa..

''set..beb''jawab mereka serentak..selepas itu pembelajaran bermula..
************************************************
(keesokkan harinya-Khamis)
''weyh...tu budak laki tu..yang tengah makan tu..bile kita nak tanya dia nie??''Faiqa meluahkan pertanyaan..

''ha..apa kata korang kat ngan dak laki tu yang lepas nie Nurul nak jumpa dekat tempat semalam..gerenti dia datang..dekat sana kite tanya dia..pe macam ok tak??''Fairuz memberikan ideanya..

''bergeliga gak eh otak kau..ingatkan da berkarat..''Daniel memerli Fairuz..

''well,aku niekan pandai...''balas Fairuz dengan rasa bangga..

''hek eleh..masuk bakul angkat sendiri lak..''balas Daniel..

''weyh..bukan la..masuk lif tekan sendiri baru logik skit..''Dyana membetulkan ayat Daniel..

''tapikan cikgu selalu kata..masuk bakul angkat sendiri..''Daniel mempertahankan pendapatnya..

''memang la..tapi kita skunk nie da gune..masuk lif tekan sendiri..kan ke logik..dari masuk bakul angkat sendiri..''Dyana mula mengeluarkan hujah-hujahnya..

''dah la korang mulakan operasi..Dyana,Faiqa..''Nazrul berkata sambil menunjukan matanya dekat budak laki tersebut...

''ok sir..''balas 2 orang gadis itu lantas berlalu pergi ke arah laki itu..selepas beberapa minit Dyana and Faiqa sudah kembali dekat geng diorang..

''camne..da bagitau??''tanya Daniel tak sabar..Dyana dan Faiqa menganggukkan kepalanya dengan senyuman yang semakin melebar..

''so sekarang kita tunggu dia gerak baru kita gerak..''balas Nazrul..
************************************************
''tadi bukan ke korang kata Nurul nak jumpa??''tanya lelaki tersebut..

''yup..tapi Nurul ada hal so kitorang lime orang pun berjumpa dengan kau..Nurul kata kat kitorang yang kau tau rahsia dia...dia suruh kau bagitau kitorang..''balas Fairuz..

''alah..rahsia Nurul tu tak besar mana pun..dia merupakan anak orang kaya..ayah dia punya syarikat di Malaysia,Japan dan Korea..ayah dia pangkat Datuk..ha..rumah dia dekat taman perumahan yang sama dengan korang semua..tapi rumah yang boleh dikatakan paling dekat dengan rumah dia rumah Nazrul la..''dengan panjang lebar laki tu menerangkan..

''ooo..rumah dia mana 1 ha??''tanya Dyana..

''rumah yang 3 tingkat tu..kan ada heboh yang ada orang baru pindah dekat kawasan tu..''balas lelaki itu..

''ok la..aku nak masuk kelas dulu..''lantas laki tu pun beredar dari situ..5 sekawan sudah tersenyum puas dengan maklumat yang diorang dapat..

''so bile kita nak pergi rumah Nurul??''tanya Faiqa..''hari sabtu nie..pukul 10 pagi..''Nazrul membalas..semua yang dengar cadangan Nazrul mengangguk kepala..
***********************************************
semasa dalam kelas diorang masih lagi tersenyum-senyum..Faiqa dan Dyana tak sabar nak tunggu hari sabtu..Daniel dan Fairuz juga begitu..Nazrul steady jerk beb dekat mejanya..tapi Nurul yang perasan dengan perubahan muka Daniel,Fairuz,Dyana dan Faiqa..

''kenapa ngan diorang nie??macam dilamun cinta jerk..takkan la diorang nie bercinta kut..''detik hati Nurul kehairanan..dia memandang Nazrul disebelahnya..

''ok plak mamat nie..''detik hati Nurul lagi..dan waktu pembelajaran pun bermula..tetapi fikiran Nurul tidak sepenuhnya terhadap guru yang mengajarnya..selamat tak kantoi dengan guru tersebut..loceng berbunyi menandakan waktu balik sudah tiba..

''weyh korang,aku chaow dulu..bye..''Nurul berkata lantas pergi..
***********************************************
keesokkan harinya..senyuman diorang semakin lebar..

''apa kena ngan kawan aku 4 orang nie??takut lak aku..''hati Nurul mula bermonolog..

''weyh hari nie jom pergi ke locker..''ajak Nazrul..

''a'ah la..da lama tak buka lockerkan..ok gak tu''balas Daniel tanda setuju..so lepas tamat waktu belajar diorang pun menuju ke locker..diorang berenam membuka locker masing-masing..locker Nazrul sudah terlalu penuh dengan surat cinta,sampai terjatuh surat-surat tersebut..Faiqa,Dyana,Fairuz dan Danielnya locker juga penuh dengan surat cinta tapi tak sebanyak Nazrul..Nurul pulak masih lagi dalam percubaan membuka locker tapi tak dapat-dapat..

''weyh korang,tolong bukakan aku tak dapat buka la..'Nurul meminta simpati..Nazrul pergi menolong Nurul semasa membuka locker Nurul,berlambak-lambak surat cinta terjatuh siap dengan hadiah sekali..tercengang Nurul..

''fuyoo..banyaknya ko dapat hadiah and surat cinta..sama banyak ngan Nazrul..tapi ko lagi advance..siap ngan hadiah lagi..surat dan hadiah tersebut Nurul masukkan dalam plastik dan simpan dalam bag..begitu juga Dyana,Faiqa,Fairuz dan Daniel..tapi tidak bagi Nazrul..Nazrul membuang surat tersebut..selepas itu mereka berada ke pintu pagar untuk balik ke rumah..dalam hati 5 sekawan tersebut(tak termasuk Nurul),mereka sudah tak sabar menunggu hari esok..
*************************************************

No comments: